måndag 19 juli 2010

Igår så åkte jag och baby till Degeberga för att mor varit så mysig och bjudit dit oss på middag på forsakar! Jätte gott kött, sås och potatis för vår del, morsan käkade lax (blääää;) nya ägare på stället och dom snålade inte med såsen, det gillade jag;)


Baby hittade en söt katt på uteserveringen som han inte kunde låta bli att mysa med<3
Glass hemma hos mor, och hon plockade fram sina stödstrumpor som jag fick låna, och det ska jag säga, kommer blir en utmaning att få på sig! Tack för mysig Söndag mor<3

Idag så vaknade jag av att jag kände ngt varmt i ansiktet, och det var inte solen.. Näsblod! Blä, jag gillar inte blod, varför får man det?
Hursom, jag och baby cyllade till socialförvaltningen för att skriva på papper om Lillan inne på familjerätten, och vår handläggare var dom märkligaste dam jag träffat på länge! Besöket borde tagit 5 minuter, men hon såg till att det tog typ 30!
Hon pratade om sina barn, att hennes storebrödrar var busiga när hon var liten, om hennes pappa, om några vänner hon hade som jobbade på samma jobb som Alec.
Och hon slutade liksom aldrig! Till slut fick baby ställa sig upp och påtala att han snart skulle bli sen till sin kiropraktor. Halvägs ut genom dörren när vi sagt hej då så han hon ändå "hojta" till oss att hon skulle ha semester nästa vecka, haha, vi "hojta" tillbaka, "ha det så bra då på din semester". Sen äntligen så var vi ute ur byggnaden...Pju!

Så nu har jag suttit i telefonkö till F-kassan i 1 timme bara för att få veta att det jag oroade mig över var bortkastad tid för att mitt ärende var inte påbörjat än, nähe..

Nu är jag trött, Lillan trängs med mina lungor så jag blir anfådd av att bara finnas, haha, och nu känner jag mig gnällig. Såklart får hon trängas med mina lungor, anything she need! <3

Kärlek //Gnäll-Lelle

2 kommentarer:

  1. Jag brukar alltid kela med den katten när jag är i forsakar! Är helt tokig i den :)
    Jag känner igen det där med trängseln när man har en bebis i magen :)
    Tack och lov kommer de ut ungefär när man känner att man själv snart inte får plats överhuvudtaget, haha!
    Och när man ser den lilla för första gången är allt förlåtet direkt ;)

    SvaraRadera
  2. De är ju Tiger! =) Katten alltså!

    SvaraRadera