torsdag 29 juli 2010

Slappedag

Idag så bestämde vi oss för att vi skulle ha en slappe dag. När man inte har några som helst krav på saker som saker som ska göras över huvudtaget! Förutom vitala saker som laga mat och, ja, det var väl det enda. Och det har varit så skönt! Jag har legat och läst lite, kollat på tv, slumrat, friidrott ... <3

Och det slog mig, det är så himla skönt att ha en kille som förstår mig så bra som min gör. Man kan ha ensamtid och vara "tråkig", trots att man är hemma tillsammans, och det är så viktigt! Det finns så många illusioner över vad ett perfekt förhållande är, och jag tycker att man bör ta död på ett par av dom. Om man har en bild av ett leende par som alltid uppvaktar varann och aldrig bråkar så tror jag att man är illa ute bara där, då har jag inget perfekt förhållande iaf! Då lever man i sin egen värld och blundar för verkligheten, för alla är vi olika och konflikter kommer att uppstå vare sig man vill det eller inte. Man kan jämföra det med vänner, ytliga vänner bråkar du aldrig med, det är de verkliga vännerna som du kan hamna i konflikt med.
Jag föll för min baby pga en mängd olika saker! Han har så många sidor och kvalitéer som jag än idag förundras och imponeras av! Som vi skrattar tillsammans, uppskattar samma saker, han är så smart och fyndig och får mig lätt på gott humör. Men vi tycker inte lika om allt, och det vill jag inte heller! För hur vore ett förhållande där man är helt överens? För min smak ganska slätstruket.
Så att jag tycker att stämpeln perfekt är farlig, för man ska aldrig ha några orimliga krav på hur man ska vara mot varann för att platsa i det facket. Jag vill ha han precis som han är, och det fina är att han vill ha mig precis som jag är, och hur fint är inte det! Nej, mitt perfekta förhållande består av kärlek, respekt, ömhet, och omtanke, men faktiskt också av konflikter, diskussioner och lite tuffa kanter.
Hellre att man är fri att säga precis vad man tycker och känner, reda ut det som behövs, än att gå med fakeface och låtsas att allt är bra. Jag gillar inte låtsas och om nån inte tycker om mig för det, så är det ju inte min förlust, bara en till att slippa låtsas för.
Vet inte hur jag kom in på detta, men det slog mig bara hur lyckligt lottad jag är, som har en kille som älskar mig även om jag är tråkig, sur och tvär ibland.
Så för mig är det ett perfekt förhållande, för mig är min kille perfekt, han gör mig lycklig, respekterar mig, tar hand om mig, säger till mig när jag är ute och cyklar, och älskar mig, precis för den jag är!

Älskar dig Alec!

1 kommentar: