torsdag 17 juni 2010

Bäbiskontroll!

Idag ringde klockan 06:45. Då var det jag som gick ner till barnmorskan för att dricka äckligt sockervatten, för att sedan sitta där och vänta i 2 timmar!! Sen skulle hon kolla sockret i blodet efter det så att jag inte fått graviditetsdiabetes. Och det hade jag ju inte fått, så jihuu=)
Sen mätte hon magen, lyssnade på hjärtljud, och hon sa att om det fanns en kurva att följa i utvecklingen så följde jag den perfekt;)

Hem igen och inväntade Carro m. barn <3 En härligt solig dag, och häng på stan låter inte helt fel va;) Så vi kollade lite i affärer, mös på lilla torg, Lillen handlade för sitt presentkort på BR, och Olle fick en solhatt! Och jisses vad det finns söta barnkläder, förstår alla mammor som har svårt att låta bli att köpa kläder som ungarna kanske inte riktigt behöver...

Sen blev det glass och kaffe hemma på V-gatan på balkongen i solskenet!
Supermysig eftermiddag med bästis och gullungar, jag är lycklig <3


Sen ringde Hampe och frågade om dom fick stanna längre på idrottsplatsen, för tydligen var han så duktig på höjdhopp, så att dom som tränar höjdhopp där ville ha han med! (Han ska testa att träna med dom på Onsdag nästa vecka, coolt!)

Så det blev en liten powernap där för min del innan det var dags att laga middag;)
En snabb runda på stan för att handla mjölk till mjölkhuliganerna<3 och jordgubbar! Blev så sjukt sugen!! Plus att barnmorskan sa att mitt blodvärde blivit sämre igen och föreslog jordgubbar pga av att det finns gott om järn i dom. Så det blir jordgubbar och grädde ikväll (på doktorns inrådan=)

1 kommentar: