fredag 18 juni 2010

Fredag

Idag vaknade jag i en tom lägenhet, killarna var redan på c4 läger och baby var redan på jobbet. Jag kände mig lite småkrasslig, tung i huvudet, ont i bihålorna och allmänt mör. Så jag satt på lite vatten och gjorde te, rostade mackor, svepte in mig i filten i soffan och kollade på unga mödrar.

En timme innan killarna skulle komma hem så slängde jag ihop en fläskpannkaka, och medans den stod i ugnen så började jag städa lite. Och det övergick i mer städande osv. Ni vet sånt man inte gör i vanlig ordning när man städar, typ diskar prydnadsaker, dammar på gömda vinklar och vrår, och sen fick hela lägenheten en doft av citron när jag gick lös med dammtrasan och vips så var det dammsugit oxå;)
Sjukt gott med fläskpannkaka, lingon och grädde..I love! Sen var det dags för tvätten så där fick jag lite motion=) Parerade tvätten med att Adam skulle till frisören 1730, och han blev så fin! Ny klippt och glad gick vi och köpte fredagsmys gottis!

Hämtade Hampe, in med kläder i torktumlaren, och sen gick vi bort till babys jobb. Där hade han en liten rundtur för oss, och vi fick honom med hem<3
Så nu sitter jag framför dator och chillar lite, baby fick för sig att sticka ut och springa!! (Toker!) Jag är nöjd med dagen och nu ska jag bara ner och ta tvätten, vika ihop, sen....är det dags för soffan, rabarberpaj och fotboll;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar