söndag 24 oktober 2010

Helgen är slut!

Idag så var det dags för "gammelmoster" och mina två kusiner att komma och hälsa på och kika på lilla Saga! Mysigt=) När vi öppnade dörren så stod Johanna med en jättefin fruktskål i famnen, full av äpplen! Vilken härlig present! Det är precis i deras stil att komma på en annorlunda och kul present, jag gillar! Gissa vem som ska baka äppelpaj i veckan;) Vi drack kaffe och snacka skit, mysigt!
Och Elias fick hålla i en bäbis för första gången, haha, det kommer vi inte glömma;)
Sen klädde vi på oss och begav oss ut i duggregnet och gick bort till sporthallen där vi mötte upp mor och far som hade varit och käkat på Arenan. Nu var det dags för korpenfotboll, och jisses vilken match!
Det var drag i den och det var till och med en som blev utvisad för att han puttade ner en motståndare på marken. Ha, så visst händer det grejer på korpen fotboll! Mohahahaha!
Babys lag vann iaf så det var ju väl! Och mor och far tyckte det var kul att kolla lite på fotboll. Saga sov ju som en stock i sin vagn under hela tiden och missade att hon träffade mormor och morfar, men det kommer ju fler gånger;)

När vi kom hem så var det en snabb powernap tillsammans, och sen cyklade baby iväg till Costellos och hämtade pizza och sen höll vi söndagsmys! Amazing Race, Ensam mamma (pinsamt promgram egentligen...precis som Bone söker fru) blir mest att vi slötittar, baby lekte med bäbis ist!

Hittade precis ett klipp på Aftonbladet som fick mig att gråta om Ida Wassås. Hon dog i cancer i dagarna, och hennes kille stannade vid hennes sida tills hennes sista andetag.
Jag är så glad och tacksam att mina kära är friska och mår bra. Jag hade tyckt att det varit lika hemskt att se någon jag älskar bli sjuk, som att själv bli sjuk!

Vår lilla glädjekälla, det är det som är meningen med livet! Jag ska aldrig ta ngt för givet och alltid vara tacksam för det jag har <3 <3 Massa kärlek ifrån mig, nu är det ny vecka.... =)

6 kommentarer:

  1. Hahaha!! Underbara foto och kommentarer:)) Häftigt att ni gör så mycket tillsammans....å delar på ansvaret:) <3

    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. fy va söt hon e...hon e väldigt lik sina bröder :)

    SvaraRadera
  3. ni som ser mycke film se "she's out of my league" så jävla kul film

    SvaraRadera
  4. Världens sötaste Saga! Jag saknar henne massor <3

    SvaraRadera
  5. Hihi..kommer ihåg när jag höll Elias när han var liten..börjar bli gammal=) Söt bild på Saga..så klart..hon kommer att bli en linslus, inte mig emot!

    SvaraRadera