tisdag 12 oktober 2010

Sovrutiner=)

Jaha, då har jag pluggat lite på nätet hur man ska göra när man ska lära bäbis att sova. Och det finns ju en hel uppsjö med tips och tricks på hur man kan göra, men det är ju så att vi har en liten nattuggla, så jag ska försöka lära henne att det är på natten som den mesta sömnen ska ske;)

Då skriver dom att man ska lägga sin bäbis i sängen när det visar tecken på att den är trött, så att den lär sig att somna själv. För om jag ammar henne och låter henne somna i min famn så kommer hon alltid vilja sova i min famn..bla bla bla,... det finns ju inget mysigare än när hon somnar i famnen juuuuu!! =)

Men ikväll ska jag hålla henne vaken till tusen så att hon är trött inatt iaf;)
Nu ligger hon i sin säng och håller på att däcka, och jag spelar Beethoven för henne, kommer hon bli smart då tro? ;)

Att vara mamma är mysigt<3

3 kommentarer:

  1. Åhh Lelle. Jag minns alla goda råd man fick om än det ena och än det andra. Lär din bebis det och lär den det. Men efter att ha haft 3 barn så är mitt råd om både du och Saga mår bra av att hon somnar i din famn så fortsätt med det så länge ni båda mår bra av det. Det kommer att komma tider när detta inte längre är så praktiskt och då är det dax att förändra. Hon kommer inte att vilja sova i din famn när hon är 18!! Men försöka hålla henne vaken lite på kvällen är en god idé. Bebisar behöver närhet o värme, om man tar det ifrån dem för tidigt så kommer barnet att få underskott på detta och bli odräglig. Ingen bebis kräver detta för att vara odräglig. Vissa behöver mer närhet, längre än andra.
    Tids nog kommer sovrutinerna att lösa sig, det får ta den tid det tar. Helt enkelt, följ din magkänsla.
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Bodil i allt hon skriver!
    Gör det som du och lillan trivs bäst med.
    Finns ju inget "goare" än att ha en liten baby i famnen. Jag har själv en liten underbar gosse i min. Föddes i onsdags. =)

    SvaraRadera
  3. Som Bodil säger så gör som Du vill! Man kan inte mysa för mycket med sina barn, jag vet, för jag har provat :) Sovrutinerna kan komma lite senare, men nu är hon ju van vid att vara hos mamma eller pappa. Och det Är ju mysigt <3 Man kan ju variera det lite så att hon nån gång kanske ligger och somnar själv, så hon inte vänjer sig vid bara ett alternativ (din famn) men än så länge är hon för liten för att "tränas" Kela med gott samvete och googla inte för mycket (Som jag GÖR, haha)
    Ses imorgon mina älsklingar. Puss

    SvaraRadera