söndag 31 oktober 2010

Söndag

Idag så vaknade jag lite tröttare, men som varje morgon så är det inget som inte lite kaffe kan fixa;) Och klockan skulle ställas om, nu fixade ju våra klockor och mobiler det själva, men det var nästan som att det kändes i kroppen att tiden var lite off pitch, inte sant!?
Men det är väl inte någon som har något emot att få en extra timme!
Killarna stack iväg till idrottsplatsen och lekte när morgonmyset var klart, och jag fick lite besök av Elin som ville hälsa lite på Saga som det var längesedan hon träffade nu!
Sen begav jag mig trots allt ut på en promenad, en riktigt lång och rask promenad med lurar i öronen, Saga sov och jag gick och dagdrömde om allt möjligt. Riktigt skönt!

Nu är det en ny vecka på G och imårn kommer Melle hit och hälsar på, det ska bli mysigt!
Tänkte att jag skulle städa lite oxå, gillar att göra det på Måndagar, för på helgen ska man leka/mysa/slappa och då vill man inte städa. Då är det skönt att göra på Måndag när veckan börjar! Jag tycker det är så skönt när det är vädrat, dammat och undanplockat (både i hemmet och hjärtat;)
Så kan man bara sätta sig ner i soffan och dra ett djupt andetag och känna frisk luften! Inte sant....=)






Nu så ska jag gå och göra kvällsbestyr (som är så mycket jobbigare för tjejer, det tar sån tid!)
Tvätta ansiktet m. cleaner, ansikts vatten, smörja med natt/dag creme, kolla sig i spegeln efter fler defekter så att man kanske kan handla på sig fler spännande cremer som man bara MÅSTE ha;) borsta tänderna, pilla med tandsticka, gurgla flor, smörja läpparna med vaselin, gå in i köket och ta medicin, kolla ut genom fönstret ner på gatan, släcka lampan i köket, gå och kissa, tillbaka till köket och dricka lite vatten, in i sovrummet, kolla facebook en gång till, stänga datorn, ner i sängen, och nu.... nu är jag färdig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar