fredag 8 oktober 2010

Mysdag när det regnar ute

Idag när vi vaknade så regnade det ute, och då visste jag direkt att det skulle bli en mysdag inne<3
Jag kilade ner till Fantasi och köpte frallor, och sen hem igen och fixade frulle på sängen till baby som somnat sent <3
 Kaffe och mys på morgonkvisten (morgonkvisten enligt Saga;) och sen var det dags för Alec att sticka till jobbet sista gången denna veckan..
Då tog vi en powernap här hemma, och vi 16 kom Melle hit för lite mer kaffe, tjejsnack och bäbismys! Det är kul  med lite vanligt hederligt tjejsnack ! Det blir ju inte mycket annat som får plats i huvudet nu när vi fått en ny familjemedlem<3
Det var som jag sa till Alec imårse; man får ju inte alls lika mycket tid för varann som innan, så relationen utvecklas ju till en ny fas. Och det tycker jag är härligt och häftigt, hur man utvecklas tillsammans genom livet beroende på var man står!
 Melle frågade om man kom närmre varann elr att man gled isär efter att man får barn. Och jag skulle vilja påstå att man kommer varann närmare, för att förutom mig själv så vet jag att han älskar henne lika mycket och skulle hoppa framför ett tåg för hennes skull (om nu det skulle behövas=)
Svårt att förklara med ord, men det är mer en känsla, att man delar ngt stort och häftigt tillsammans!
Men sen får man inte glömma bort varann för det, att ge varann komplimanger, lyssna på varann, kramas och visa uppskattning, inte ta varann för givet, och inte glömma bort att man inte bara är mamma och pappa. Det är där jag tror att många glider isär, när man glömmer bort varann.
Alla fortsätter vi att utvecklas hela livet, och just denna förändring är den största jag varit med om. Jag försöker fortfarande hitta min roll som mamma och jag känner att jag är påväg, jag tror faktiskt att jag vågar påstå att jag är ganska bra på det;)

Ja, nu spann jag iväg i tankar igen=) Men jag vaknade upp ur det av att jag hör Alec som ligger och sjunger och pratar med Saga och jag blir full i skratt. Det är kärlek <3

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar