onsdag 8 september 2010

En dag på lanned...=)

Jodåsåatt, jag och Elin, Emma och Mie begav oss ut till degeberga där vi först stannade till på Ekströms café för att smaka lite kakskalk, Katta stod nämligen och bakade Margaretas kolakakor! Jag körde på samma som Mie och kylde ner det med en hallonsoda, som jag glömt bort hur gott det är!
Sen var det dags för ett litet besök på Pappis jobb för att mysa lite med kyllingarna som kommit och fötts samma dag<3






Emma var lite rädd i början, men det gav med sig<3 Dom är ju så söta!
När resten av gänget körde tillbaka till degeberga så hoppade jag av hos mor och far i kyllingaröd för att spendera resten av dagen/kvällen där.
Upp och satte mig i deras supersköna fåtölj och kollade lite på tv. Sen kom Pappi och vi började laga lite mat, pasta och falukorv! Snabbt och lätt=)
Mor var färdig på jobb och ville bli hämtad, och rätt som det var så anslöt oxå storebror som var hungrig och sällskapsjuk <3
Så middag, kaffe och tragg hemma i kyllingaröd fick klockan att springa iväg snabbt! Så nu tog jag sista bussen hem och väntar nu på att min älskling ska komma hem <3
Dagarna går...och snart är det dags att heta att jag gått över tiden, men vi får väl se...

Ang. filmen så återkommer jag med vad jag tycker om uppföljarna, men Makke, jag kan gissa att det bli sämre och sämre, uppföljare är ngt man sällan lyckas med..!=)

Dagen tips:
"Skapa positiva relationer. Ett stödjande socialt nätverk med familj och vänner betyder oerhört mycket för en god hälsa och ett långt liv. Att ha någon att prata med, att känna närhet och att man betyder något för någon - det är det som har den största betydelsen i livet"

2 kommentarer:

  1. Nu du! Det är nu alla blir helt galna och frågar typ 10 gånger om dan "Har du inte fått ännu? Ingen bebis? Känner du nåt? Skulle du inte ha nu?" Hahaha, sätt mobilen på ljudlös :) Jag hoppas mer på att jag får reda på när hon är född, så jag ska inte tracka dig :) Puss

    SvaraRadera
  2. Håller med Carro! Det där är en riktig plåga haha, att alla frågar hela tiden.
    Sen har vi det där klassiska: väntar du tvillingar? Du är ju så tjock! Vet ni vad det blir? Eh, ja... ett barn! Vad vill ni helst ha? Eh... ett friskt barn naturligtvis! Eller... vi vill helst ha en flicka, så blir det en pojke kommer vi adoptera bort honom..dah. Snacka om att det är jobbigt för oss "tjockisar" ibland. Idag var jag hos bm och allt såg bra ut. Sen tog jag en liten sväng i gågatan - ja jisses, man fick ju hasa sig fram, trycker nedåt och kissig är man - fick smått panik när jag skulle gå till bilen när det var dags för parkeringstiden att gå ut. Man går som en pensionär. Saknas bara rollo! Kram! /Carina

    SvaraRadera