torsdag 30 september 2010

Torsdag!

En promenad varje dag är en bra vana tycker jag! Jag och baby gick en sväng på stan innan vi hade bestämt möte här hemma med en försäkrings snubbe som skulle informera oss om allt hemskt som kan hända som man ska försäkra sig emot!
Vi var inne på Wallenbergs och kollade om dom skorna fanns kvar som jag kollade på innan när mina fötter var svullna, men det var dom inte... ;( Tusan! Jag vill verkligen hitta ett par bra vinter skor, men jag har ju ganska gott om tid på mig! Träffade kusin Klara på stan också som var härligt glad över att vara först i familjen att se det lilla livet;)





 Iaf så var försäkrings snubben jätte trevlig, kom med bra info, kändes inte som en försäljare, och allmänt trevlig! Så nu är lillan försäkrad upp över öronen <3





Klockan 17 dök världens bästa tjejer upp för att hälsa på Saga och mysa lite! Dom hade med sig present, en jättefin body och jeanklänning! Och ett förstorat foto på Saga inramat! Tack så jätte mycket <3 <3 Ni är verkligen glädjespridare allihopa! Jag känner mig stolt över att ha så fina vänner och kollegor och det gör att jag längtar lite tills det är dags att jobba igen;)


Ikväll så var det ju fullt med såpor på tvn, jisses säger jag bara! Vad mycket folk det finns som frivilligt gör bort sig i tv! Nu snackar vi såklart Skåne fruar, Kungarna i Tylösand och sånt. Jag menar, vad tänker dom med! Pinsamt när dom blir "vuxna" ska skaffa jobb, kille/tjej, barn, och så finns detta förevigat på film! Nej, nästan så att jag känner mig lite tantig, men det är sjukt att detta ska vara underhållning, men visst, jag tittar ju på skiten! Men att uppmana till detta fylleri känns ändå fel, eller?? Eller kanske är det meningen att det ska vara avskräckande för ungdomar? Nej, jag förstår inte budskapet..


Jaja, nu är det dags för sängen, lite kvällsgottis och film låter som en plan!
Dagens glada nyhet: Efter jag fött barn växer mitt hår kvickt som tusan,
och mina naglar är hårda som sten, hoppas det håller i sig!! =)



Idag är jag tacksam för min underbara dotter som gör mig lycklig, min sambo som delar med sig av sitt liv till mig, mina fantasi tjejer för deras omtanke, och min allra bästa vän Caroline för att du finns och förstår och för att du är min bästa vän!<3

1 kommentar: