torsdag 23 september 2010

IKEA

Idag var det roadtrip som gällde för hela slanten;) Jag var dock en aningens trött för fröken bäbis vaknade väldigt tidigt och hade inga planer på att somna om<3
Första turen i bil är avklarad, och det gick ju som en dans! Hem till gammelmormor&morfar som var super glad att vi hade bestämt oss för att komma och hälsa på dom! Kaffe, frallor och pålägg var uppdukat och väntade. Båda två fick gosa med lill tösen, och hon var så snäll så.
Efter två timmars mys där så åkte vi vidare till Kyllingaröd där morsan (ja, då blir ju hon mormor nu...?haha=) väntade, och vi skulle byta bil för att vårt inköp på IKEA skulle få plats!

Saga sov hela vägen dit, var vaken en stund i varuhuset, sov sen hela vägen hem, duktig säger jag.
Baby hittade en jättefin byrå, som vi egentligen inte hade tänkt, men det var mycket finare, och det var special erbjudande på just den! En sophink och 6 glas, sen var vi färdiga, snabbt ska det gå;) Skön känsla att var på IKEA och ändå känna att det inte finns ngt där vi behöver, vi har allt! (Ja, inte allt såklart, men allt vi behöver!)
Kollade lite på barnrum, och är ruskigt överens om att ett rosa prinsessrum...ska hon INTE ha... ;)

Jag hade tänkt mig en promenad när jag kom hem, men ikke. Jag erkänner, det tar på krafterna att ha en ny bäbis som man ska ta hand om, och jag var trött efter en utflyktsdag, och skyller på att jag fortf är lite mör efter förlossningen. Längtar efter att energin ska komma tillbaka!Baby däremot gav sig ut på en mils löptur!
Jag stannade hemma med Saga, där jag fick lära mig en massa. Hur man hanterar att bli nerkissad och nerspydd samtidigt som man ska trösta ledsen bäbis;) Haha, nej, men allt hon gör är ju gulligt för tusan, och det är fortf hur mysigt som helst att vara hennes mamma<3

Chill på soffan, och jag däckade efter idol, och nu vaknade jag av att fröken bäbis var hungrig, så upp och hoppa! Ett jobb som aldrig tar slut, men lönen är bättre än ngt annan<3
Jag lovade egentligen mig själv att det inte skulle bli någon bäbis blogg här, men det är svårt att få med ngt annat när det är hon som upptar hela ens tankeversmhet just nu, så så får det bli;)

5 kommentarer:

  1. Så fint med gammelmormor o-morfar. Fem barn har de haft i sina armar så vanan har de inne.. Lelle, det tar på krafterna att föda och amma.. låt allt få ta sin tid. Vila när Saga sover och ta promenader med vagnen när det passar.
    Så kul att ni hittade det ni skulle:-) Tänk en vecka gammal och redan gjort Ikea:-)
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Vad underbart att se alla bilderna! Du fullkomligt lyser ju hela du! =)
    Ha en skön fredag!
    /Carina

    SvaraRadera
  3. Jag tycker om att det är lite bebisblogg. Du skriver ju om annat också! Gillar bilden på dig i prinsessrummet, hihi :) Det är liiiite väl rosa :) Och det skulle aldrig passa in i ert hem, hihi.
    Man måste få vara trött och vila Lelle. Jag tycker att du ser oförskämt pigg ut. Själv var jag ett vrak under några veckor, och då har mina kids med varit lika snälla som Saga. Men du har ju super-Alec hemma hos dig som är så duktig och hjälpsam :)
    Jag längtar tills våra förkylningar släpps så vi kan ses igen <3 Puss

    SvaraRadera
  4. ahhh vilken mysig bild på mormor o morfar..<3 håller med om att ni inte ska fastna i rosa prinsess rum, det är lite för mycket=) Det är jättekul att höra om ert nya liv med Saga..klart du ska skriva om det, och du skriver på ett så bra och fint sätt så jag vill bara läsa mer o mer! Kramar!!

    SvaraRadera
  5. Var hittar man en sån fin pippi-kofta?! :)

    SvaraRadera