tisdag 28 september 2010

Idag har jag suttit vid datorn och kollar efter dagis i Kristianstad! Snacka om framförhållning;)
Men det är faktiskt ganska kul, tänk att hon ska bli så stor att hon ska gå på dagis! Det känns liiiite långt borta nu, men en dag.. Iaf så har jag ringt till alla, men det finns bara ETT dagis som har öppnar kl 05:30.. och eftersom Alec börjar jobba kl 06 varannan vecka, och jag kommer oxå jobba tidigt, så besgränsar det ju urvalet lite. Men men, det ska nog lösa sig, är ju som sagt ett tag tills dess!


Baby har suttit och kollat försäkringar och sånt, Trygg Hansa kommer hit imårn, så då vill man ju ha lite koll på vad som är bäst och så! Tänk innan när man inte hade dator och internet!
Hur gjorde man då? Då kunde ju försäljare säga vad som helst till en och så tog det lite tid innan man hade kollat upp det (typ slå i uppslagsverk?)

Hursom, när baby varit hos frisören så var det jag som satte mig på cykeln och cyllade bort till tandis!
Och det var skönt! Blev lite svettig och flåsig;) Mitt lilla lilla hål i tanden hade inte blivit större så det blev ett mindre ingrepp med lite borr och fyllning, lätt som en plätt!
Tillbaka hem, baby beger sig ut och springer, och jag tar för första gången tag i att gå ut själv. Det låter kanske lite märkligt, men klä på henne, bära ner henne 5 våningar ner i källaren, öppna förrådet, i vagnen, upp med vagnen 1 våning, och så ut! Ha, med lite träning så kommer jag fixa det med en hand<3 När vi handlat på Maxi och var på väg hem, EXAKT när vi kommit ut ifrån Maxi, så kom baby springandes, då var han på sitt upplopp på din mil runda! Vad är oddsen att han kom just när vi var där!!
Så vi hade sälle hem, och nu så börjar det bli dags för middag, vad ska det bli...?

2 kommentarer:

  1. Oj, det låter som ett helt projekt med alla trappor o allt. men å andra sidan minns jag när jag packade ner bebis, vagn o underrede o väskor + all tvätt för att lasta in i bilen o köra till mormor o tvätta. ( Innan vi hade badrum med vatten installerat) För dem som inte förstår detta så var det så att när Linnea föddes, Elin var 2,5 år o Jokke fyllde 6 så köpte vi paradiset i Lökaröd med utedass o kallt vatten. En liten utmaning men en väldigt lycklig tid. Så Lelle det blir mycket släpande framöver på allt möjligt men det är ett kärt besvär:-) Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att du bara hade ett litet hål! Jag lär få göra en smärre renovering när jag fått min bäbis. Har bitit av en tand och säkert hål i flera andra. Har bara druckit mineralvatten hela graviditeten - klarar inget annat. Kräkt mig igenom hela alltet, så jag misstänker att det blivit en del skador på tänderna :( Men,men ,den dagen den sorgen. Låter härligt att vara ute o promenera med vagnen och den lilla. Jag längtar tills jag får ut o gå med vår vagn! :)
    /Kram Carina

    SvaraRadera