söndag 5 september 2010

Söndagsmys!

Vi körde på i gamla vanliga banor som vi skippat ett tag nu. Pizza ifrån Costellos, och idag var dom riktigt goda!!


Amazing Race och sen Sporten, jag gillar verkligen Söndagsmys<3 Baby bäddade ner mig i soffan och fixade en film och gottis jordgubbste!! Så jag blev ordentligt ompysslad=)
Vi kollade på en film som heter "Prinsessa", en svensk film som handlar om en tjej som är lite kraftig och drömmer om att bli skådespelerska, och ja, det går inte att förklara varför den är så bra, ni måste helt enkelt se den själv! Vi sätter ett stort GILLAR på den iaf<3


Kärlek:
Jag måste bara dela med mig av en tanke, en kärleksgest i all vardaglighet, men jag brukar tänka på det ibland när man ser filmer där killen kommer med blommor och stora ord och det är meningen att man ska tänka, wow vilken drömprins, att det är ibland små saker som är så otroligt fina.
I vintras så hade jag vinterkräk sjukan (inte jätteromantiskt, men det kommer) Jag fick isolera mig i killarnas rum för att inte dom och Alec skulle bli smittade, jag låg där inne och kräktes, hade frossa, grät och hade ont i ett dygn.. Ngt av det värsta jag varit med om! Just att man var helt ensam och outkast oxå.. Dom höll händerna för munnen varje gång jag gick förbi för att dom var rädda att bli smittade!
Dagen efter så låg jag på madrassen på golvet och försökte sova trots att det värkte i hela kroppen och jag hade frossa, killarna kollade på film i tv rummet och skrattade och jag kände mig så ensam och sjuk. Så blundar jag och försöker försvinna bort i sömn, och just då, hör jag några steg mot rummet där jag är, känner baby som kryper ner bakom mig och lägger armarna om mig och ger mig en puss i nacken och stannar hos mig, med risk för att bli lika sjuk själv. Jag blir så varm (utöver febern) i hela kroppen och somnar som ett barn i en trygg famn. Det är för mig, den finaste form av kärlek<3



Gonatt

4 kommentarer:

  1. Söta Lelle, du är värd all kärlek du kan få och har tur att ha hittat en som fattar det. Tänk vilket kärleksbarn det nu blivit av detta:-)

    SvaraRadera
  2. Ah den filmen vill jag se. Har sett reklamen, det verkar bra :)

    SvaraRadera
  3. Hej gumman! <3
    D e så kul och läsa din blogg! man e liksom med i er gulliga familj! =)
    Tycker vi ska skärpa oss! och ses oftare!! ;)
    Hinner vi inte innan lillan kommer så vill jag önska dig lycka til!! <3 massa kramar Martina

    SvaraRadera
  4. Åh! Blev ju helt rörd av denna lilla kärleksberättelse :) Vilken tur ni har som funnit varandra!

    SvaraRadera